Elég régi az utolsó bejegyzés, de annyira sűrű volt a nyár, hogy most van egy kis szabad agykapacitásom újra felvenni ezt a fonalat… azt a fonalat, amit én nem engedtem azóta sem. Nagyon várom a tanévet, pedig nem mondhatnám, hogy nagyon kipihentem magam a nyáron, de az aktivitás aktivizál 🙂 vagy nem, de nem baj…
Szóval sorban haladva az újdonságokról – nem feltétlenül időrendben.

Elhatároztam, hogy mindkét munkahelyemen tovább fejlesztem és erősítem az IKT eszközök használatát. Ez mind hardver, mind szoftver oldalról igaz és fontos, hogy az egyik intézményben (SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola) középiskolásokkal, míg a másikban (Karolina) zeneiskolásokkal foglalkozom, így 12 évfolyamban tudom kipróbálni a hatékonyságot és hatást.

Újabb eszközt vásároltam, erről néhány szó:

ACER DA220HQL Smart Monitort

Acer-DA220HQL-149542.jpg

Mi is ez? Ez egy 21,5 colos, érintőképernyős „All in PC-szerű” monitor, Androiddal (4.04), 1 GB RAM-mal, 8 GB tárhellyel.

IMG_20130702_164450.jpg

Egeret és billentyűzetet is tudunk csatlakoztatni a monitorhoz, ha nagyon ragaszkodunk a „tapogatás-mentes léthez” és ezzel még némi időt is spórolunk, amit nem kell a képernyő tisztogatására fordítanunk 🙂

HDMI csatlakozóval és egy USB kábellel összekötve, tökéletesen irányíthatjuk a képernyő segítségével PC-nket vagy laptopunkat.
Akit érdekel egy részletes teszt, itt megtalálja:
http://androlib.blog.hu/2013/07/16/teszt_acer_da220hql_a_nagykepu_droid

…és hogy miért is vettem ezt az eszközt?

DIGITÁLIS KOTTATARTÓ

Szerintem itt kezdődik az a méret (27, cm magasság, ami csak 2,2 cm-rel kevesebb, mint egy A4-es lap állítva), hogy a játékos a hagyományos módon 2 oldalt látva olvashatja a kottát.

És most térjünk át a tartalomra, a digitális kottára. A MuseScore segítségével elkészítettem néhány fájl, melyeket azt gondolom a zeneiskolás növendékeknél fogok sikerrel használni. Továbbra is mindenkinek melegen ajánlom ennek a szoftvernek a mobil verzióját is, még akkor is ha fizetni kell érte. Miért? Mert az elkészült – zongorakísérettel ellátott – kotta, a táblagépről „meg is szólal”. Tehát míg a gyerek a saját szólamát látja a zongorát közben hallja.
Itt most megállok egy pillanatra és mielőtt a korrepetítorok elkezdik átkozni a nevem, – hogy az állásuktól fosztom meg őket – leszögezem: ez NEM TUDJA PÓTOLNI, HELYETTESÍTENI ŐKET. Ez egy segédeszköz, mely szoktatja a gyermekeket az alkalmazkodáshoz, a tempótartáshoz, az intonációhoz, melynek jó hatásai szerintem az első korrepetíciós órán igazolódni fognak. Legalábbis nálam ez így történt.

A nyár végén folytatódott a munka az IKT Műhely 2014 pályázattal kapcsolatban.
A Velencei tó partján fekvő egyik csodálatos wellness szállodában csiszolhattuk, tökéletesíthettük, véglegesíthettük pályázatunkat. Minden este TeachMeet keretén belül oszthattuk meg egymással tapasztalatainkat, ismereteinket. Bemutatásra kerültek azok a filmek, melynek készítéséről én is beszámoltam egyik előző bejegyzésemben. Amint online elérhető lesz, azonnal megosztom.